Monday, November 12, 2007

Emad!

Reedel rentisime auto ja põrutasime Arhusesse (suuruslt teine linn Taanis). Koostöö sujus imehästi: Raili oli autojuht, Elina luges kaarti ning emad jutustasid tagaistmel.
Esimesena külastasime vabaõhumuuseumit, mis oli rajatud linna äärde looduskaunisse kohta. Muuseumi territoorium oli võimas, palju erinevaid maju erinevatest ajatustest ja huvitav fakt oli see, et mõnes majas elavad inimesed sees, aga ju neid siis ei häiri, kui uudishimulikud turistid seal ringi käivad.
Järgmisena läksime ühte väga põnevasse kohta, kus keegi meist varem polnud käinud - naiste muuseumi. Seal sai näha palju erinevaid naiste asju ajaloost (riided, hügeeni-, majapidamistarbed, ehted jms).
Aarhuse vanalinnast voolab läbi kanal, mis tekitab tunde nagu oleksid Veneetsias. Linna südames on hiigelsuur gooti stiilis katedraal, mis on pikim Taanis, 93 meetrit ning pärineb 12. sajandist.
Kustumatu mulje jättis Arhuse kunstimuuseum Aros, mis sisearhitektuuriliselt meenutas meie Kumu. Aroses oli parasjagu maailmakuulsa Jaapani kunstniku, Mariko Mori näitus "Oneness", mis hõlmas tema parimaid töid viimase kümne aasta jooksul. Mori näitus oli esimest korda Taanis ja seal oli tõesti palju inimesi uudistamas, kusjuures keset tööpäeva.
Õhtu lõppes mõnusa jalutuskäiguga kumavas vanalinnas, nautisime maitsvat õhtusööki ning sättisime tagasi Viborgi poole.
Laupäev oli kogu kooli jaoks väga tähtis – lastevanemate külastupäev. Terve hommiku tudengid harjutasid etteasteid ja loomulikult koristasid tubasid. Lõuna aeg saabusid koolimajja emad, isad, vanaemad, vanaisad – huvitav oli näha kõigi perekondi! Peale taanikeelset tseremooniat, kus meie esinesime oma kooriga, algasid kõikide spordialade etteasted. Meie presenteerisime mägironimist ning võrkpalli. Tore, et vanemad nägid, millega me siin koolis tegeleme :)
Peale väikest suplust basseinis ja saunatamist oli õhtusöögi aeg. Laulsime mõned laulukesed nagu taanlastele kombeks ning enamus tudengid saatsid oma pered koju tagasi. Aga meie emad jäid muidugi siia, et tütrekesed ilusti õhtusele kasiinoteemalisele peole saata. Lõime end uhkelt üles: seelikud, kleidid, avarad dekolteed ;) Noormeestel olid lipsud ees, ülikonnad seljas– väga šikk! Pidu oli igati vahva, mängisime blackjacki, ruletti, pokkerit, keerutasime jalga ning kõik oli nagu päris! Üle pika aja oli tõsine möllurikas üritus! Õhtu põhiteemaks oli Eesti tüdrukute dekolteed.. :)
Pühapäeva hommikul ärkasime varakult, et emadega veel toredalt aega veeta. Raili ja Malle läksid ronima, ema oli igati tubli, kuna proovis seda spordiala elus esimest korda. Elina ja Kersti jalutasid kaunis Viborgis, sõitsid ratastega ümber järve ning nautisid imeilusat karget sügisilma.
Oli tõsiselt lahe nädalavahetus ja meil on väga hea meel, et emad meid külastasid.